RESULTAT

När vi red dit var han först rätt lugn tills han hörde domaren i högtalarna då vart han rätt stirrig men det gick ändå helt okej. Han var nog lite chokad med när det var mycket hästar där, för det är ju våran första riktiga tävling.

90 cm Clear Round
Det kändes riktigt bra, han tvekade dock på första men jag tröck över honom lite så han hoppade endå utan att riva. Tvåan som jag var mest nervös över ''Mariohindret'' gick nog nästan bäst! Bra bjudning och jag hade kul! 3:an vägrade han på och efter det så travade han nästan in till 4:an men han hoppade! 5:an rev han men 6:an hoppade han super fint på. Sådan otur så tappade jag galoppen massvis till 7:an så han vägrade ut sig. Men jag är ändå nöjd med den här starten för att även va första gången han hoppar 90 cm bana!
90 cm Stil, Laghoppning
Sjukt bra! Han flög över första och andra! Tredje vart konstig sväng men han hoppade ändå. Sen vart han lite bakrädd och sprang på lite, jag gjorde en halvhalt men han flög ändå in i översta bommen på nästa. Vi körde vidare och den som vi tidigare hade vägrat ut oss på var inga problem! Dock var oxern efter det men det gjorde inte så mycket. Det kändes super med alla som hejar på! Sista hindret hoppade han men jag tog ingen förhållning som jag skulle för då skulle han inte ha rivit och vi skulle inte fått uteslutning pga för många hinderfel men jag är nöjd! Min bästa♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0