TÄVLINGS RESULTATET

För att va första tävlingen utanför hemmaplan för både mig och Eton är jag oerhört nöjd! Han var väldigt lugn och brydde sig inte om allt som jag trodde skulle vara stora problem. Gick på tygel i framridningen vilket jag själv var förvånad över då jag trodde han skulle vara väldigt stirrig.
På framhoppningen
Första varvet var han väldigt stel och allt var lite läskigt speciellt eftersom dom hade ett annat underlag under hindren än på resten av framridningen så det såg lite konstigt ut. Men vi körde på och han kom över alla gånger utan rivningar eller vägringar! Några små bockar här och där.
Väl inne på banan
Han var lite rädd för ett hinder när jag gick förbi det och lite stirrig och ouppmärksam på mig. Till första hindret tog han inte skänkeln så det vart ett stopp. Vi gjorde en volt och han råkade snubbla till så fick göra en större men det gjorde inget för han var ändå duktig och hoppade! Flög igenom banan. Dock ett stopp på sista hindret men är super nöjd! Inte en ända rivning på hela dagen vilket ofta annars brukar vara ett problem! Lastningen och allt gick super och jag är så himla glad att ha hästen!
Bilder kommer nog imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0