Emo, musikstil, utseende?

Jag har fått mycket skit när jag sagt saker som ''Ditt emo!'' eller ''Sluta va så emo!'' Varje gång har man fått höra ''Emo är en förkortning av Emotional, det är en musiksmak, inte en klädstil!''
Jag tror att från början var det så som ni säger. Men med tiden så har det utvecklas till ett sätt att betee sig och att klä sig. OFTAST är det så att man klär sig på ett visst sätt när man lyssnar på en viss sorts musik. Inget fel med det. Säger heller inte att ''Emo'' är något dåligt! Tror även att Fjortis från början kommer från musiken. Eftersom man då oftast gillar att lyssna på en viss musik. Det har då med alltså utvecklas till en stil. Skillnaden är att fjortisar verkar vara mera tåliga eftersom de inte skyller ifrån sig på musiken så fort någon kallar personen för fjortis. Jag är en sådan person som när jag är deppig lyssnar på depp musik. När jag är glad lyssnar på dunkadunka musik osv. Musiken är mitt allt och den har stor inverkan på mitt liv. Tror det är så för alla. Menar inget illa mot ''Emo'' kulturen men om ni ska vara på ett visst sätt, inspererat från andra som blivit inspererade av musiken, stå för det!
Tycker förövrigt att stilen är riktigt fräck och cool!


Kommentarer
Postat av: jane

word!

2012-02-03 @ 20:38:54
URL: http://nattstad.se/janetember

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0