Mina tankar - Skönhetstävlingar.

Tänkte börja med att säga, ett av mina favorit program är ''Toddlers&Tiaras'' som är ett program där man följer skönhetstävlingar och tävlande. Jag älskar de fina klänningarna och fint fixade barn eller personer överhuvudtaget. Jag tycker som så många det kan vara överdrivet, men tycker också att om det är något man vill göra så spelar det ingen roll vad andra tycker. För jag vet att om det vart jag som varit till fixad skulle jag älska livet, haha. Skulle känna mig som värsta prinsessan och det tror jag är vad det handlar om. Tror i slutändan så lever föräldrarna genom barnet för de själva inte gjorde det när de var barn.
Även om man kan tycka det är för mycket och de ser ut som dockor skulle jag som alltid vart över tjejig älskat mig om det var jag på bilden. Som en bild för skönhetsidealet. Men allt har två sidor. Som 1 år gammal utsättas för tungt smink och känna att va vacker är det viktigaste som finns. Såg även på ett program som var en dokumentär om skönhetsdrottningar idag. Alltså de som tävlade när de var yngre. En som fortfarande tävlar och en som slutat. De ångrade inte att de hade tävlat mycket och de båda såg okej ut utan att bry sig för mycket.
Det finns ju olika sidor för allt och det kan vara riktigt svårt när alla ser olika på saker men det är vad jag tycker. Alla barnen verkar vara envisa med mycket personlighet. För det är ju också något som bedöms, självsäkerhet. Därför om barnen inte vill tävla märks det och de gör inget de inte vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0