Gymnasiet?

Hur många har läst Egoboost av Isabella Löwengrip ''Blondinbella''?
Jag har, och den har vart till stor hjälp nu när jag ska välja! Mitt första val (eller andra vet ej) är Hantverk(Stylist)på Ljunkan och jag valde det inte för jag tjänar bra på det eller för att det är nått som det finns mycket jobb innom osv. Utan för det är något jag gillar och tycker är roligt! För det är just det Isabella menar, att dom som väljer något dom inte tycker om kommer antagligen ångra sig. Även påpekar hon hur många som inte jobbar med det dom utbildade sig till. Jag tror Stylist är en inriktning som skulle vara en riktig upplevelse och något som jag skulle ha mycket kul på. Sen skulle det inte va helt fel med pengar och ett jobb senare. Men det är sånt som kommer då. Jag tycker som så många andra säger att man ska leva livets varje sekund och hur kul är det om man inte gör något som man inte vill? Nu säger jag inte att ni inte tycker om natur och allt ni ska gå men jag menar bara att eftersom jag inte gör det så tänker inte jag ta det bara för det ger mer jobb och valalternativ. ''När ämnen man läser lockar en själv blir det lättare att kämpa, skolan känns enklare och man presterar bättre, vilket får självkänslan att växa. - Är det rätt så är det lätt.''
Hahahahha, jag och kasra i typ 7an? ;)

Kommentarer
Postat av: janie

follow your dreams!

2012-01-21 @ 11:07:44
URL: http://nattstad.se/janetember

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0