Mina Tankar - ''Size Zero''

Tänkte på en sak, bara sådär klockan 3 på natten.
Kunde inte somna..
Jag får ofta höra, kommentarer kring min kropp.
Typ om att jag är väldigt smal, spagettiben och annat.
Hur sjukt är det att när folk säger till mig ''Jessica gud va smal du är'' Att jag inte kan säga ''Tack''
utan att folk tycker jag är konstig som inte tjafsar emot med saker som ''Sluta, jag är tjock, du är smal''.
Hur att vi jämför oss så ofta mot andra att vi istället inte är nöjda med hur vi är.
En person som inspererat mig super mycket är Blondinbella! Har nu läst hennes bok ''Egoboost''? Gör det!
Sjukt peppande speciellt för dom i min ålder!
Känner många tjejer som inte är så kallat ''Size Zero''. Men det är inget man tänker på!
Dom klär sig helt rätt och låter det inte vara ett problem, säger inte ''Gud vad jag är tjock''. Osv.
Otroligt inspererande om ni frågar mig!
Vi har alla olika matvanor och benstockar. Medans endel kan äta hur mycket som helst utan att gå upp något och andra äter lika mycket och går upp i vikt. Alla är vi olika, och det är olikheterna som gör oss till unika!
Jag tittade på Svenska Hollywood fruar en dag för länge sedan och en sak som slog mig var att Isabelle Adrian sa något i stil med ''Jag flyttade från Sverige pga den där j*vla jantelagen, att man inte kan säga att man är fin utan att folk tittar snett på en''. Tänkte verkligen till på att den stämmer.

FÖR VARJE TJEJ SOM OROAR SIG ÖVER ATT HON ÄR FÖR TJOCK,
FINNS DET EN KILLE SOM OROAR SIG FÖR ATT HAN ÄR FÖR SPINKIG.

FÖR VARJE TJEJ SOM OROAR SIG ÖVER ATT STÄMPLAS SOM ”FÖR ERFAREN.”
FINNS DET EN KILLE SOM OROAR SIG FÖR ATT STÄMPLAS ”FÖR OERFAREN”

FÖR VARJE TJEJ SOM KÄNNER SIG PRESSAD ATT STÄLLA UPP PÅ SEX.
SÅ FINNS DET EN KILLE SOM KÄNNER SIG PRESSAD ATT STÄLLA FRÅGAN.

FÖR VARJE TJEJ SOM TRÖTTNAT PÅ ROLLEN SOM FNISSANDE BIMBO.
FINNS DET EN KILLE SOM KÄNNER SIG OBEKVÄM MED ”MACHOIDEALET.

FÖR VARJE KILLE ELLER TJEJ SOM VÅGAR SÄGA ”JAG KÄNNER MIG OSÄKER”.
FINNS DET EN KILLE ELLER TJEJ SOM VÅGAR SÄGA ”JAG MED”.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0